Mladá krv na trénerskej stoličke prievidzských delfínov

24.09.2015 15:57

Od začiatku prebiehajúcej sezóny sa do trénerského kresla SKK Dolphins Prievidza znovu posadil Peter Bušík. Za posledný rok tak urobil už po druhýkrát. Najprv v októbri 2014 prebral kormidlo po odchádzajúcom Marcelovi Kavalovi, aby ho následne jeho štúdium zaviedlo na Erasmus do Holandska, krajine korfbalu zasľúbenej, kde strávil pol roka. V júli preto opäť prebral tím od dočasného trénera Mateja Mendela. O jeho pohľade na prievidzský tím sme sa teda porozprávali v tomto rušnom mesiaci po Mayor Cupe a pred blížiacim sa Europa Cupom v Budapešti.  

 

Peťo, s tímom si začal pracovať počas tohto leta už na turnaji v Nitre. Ako hodnotíš svoje doterajšie pôsobenie v novej sezóne?

Turnaj v Nitre bol hlavne o zábave, takže by som mu neprikladal príliš veľký význam. Bolo však výborné, že sme ho poňali ako team-building po úspešnom závere minulej sezóny. Takisto si myslím, že výsledok nebol až taký zlý. Porazili sme silné holandské družstvo a v skupine sme prehrali len jeden zápas, aj to o jediný kôš s neskorším víťazom turnaja. Takisto v zápase o 3.miesto sme podali bojovný výkon a zaslúžene sme ho vyhrali.

Letná príprava začala tradične od augusta. Ľuďom, ktorý mohli chodiť na tréningy som sa snažil pripomenúť technické základy ako vždy na začiatku sezóny. Ale kvôli krátkosti času pred Mayor Cupom sa mi ešte nepodarilo poriadne s tímom natrénovať herný prejav, ktorým by som chcel, aby sa prievidzský tím prezentoval.

 

Čo ťa ako trénera na Mayor Cupe potešilo, respektíve sklamalo?

Z Mayor Cupu mám jednoznačne pozitívne pocity. Šancu na turnaji dostali všetci hráči seniorského družstva a myslím, že všetci sa jej poriadne chytili. Len pre príklad, už v prvých 2 zápasoch sa na ihrisku predviedli všetci hráči, ktorí boli k dispozícii. O to viac ma teší, že oba tieto zápasy sme víťazne zvládli vez väčších problémov. A tretí zápas turnaja proti Poľsku bol asi jeden z najlepších, ktorý som v podaní Prievidze videl. Všetci hráči na ihrisku nechali všetko, čo v nich bolo. Pravdupovediac, pred zápasom som očakával jasnú porážku. Avšak taktickú prípravu na Poliakov, ktorých som počas dňa odsledoval, zobrali všetci naši hráči a hráčky 100-percentne za svoju a na palubovke ju plnili takmer do bodky. Navyše, už dávno si nepamätám svojich spoluhráčov tak motivovaných, ako pred zápasom s Poľskom. Možno aj preto mala s nami poľská reprezentácia také problémy. Samozrejme ma mrzí tá tesná prehra, ktorá z toho nakoniec bola. Ale taký je šport. Jedinou ďalšou vecou, ktorá ma sklamala, bolo to, že sme nedokázali zopakovať náš výkon zo zápasu proti Poliakom aj v nedeľu ráno proti SZACu. Ale aj z takých zápasov sa určite dá poučiť, nielen ako hráč, ale aj ako tréner. Na druhej strane sme sa dokázali znovu nakopnúť a posledný zápas na turnaji otočiť z nepriaznivého vývoja.

 

S akými ambíciami cestuje po 4 rokoch prievidzský klub na predkolo Europa Cupu?

Aspoň pre mňa bude hlavným cieľom postup do semifinále. Náš klub je v skupine so silným ruským majstrom a takisto so škótskym majstrom. Na semifinále potrebujeme skončiť na 2.mieste v skupine a to môžeme, alebo musíme dosiahnuť výhrou nad Škótmi z Edinburghu. Proti Rusom môžeme len prekvapiť, takže v zápase proti nim nemáme čo stratiť. Ak sa dostaneme do semifinále, tak potom je všetko otvorené. Z druhej skupiny pravdepodobne postúpia majstri Poľska a Maďarska, ktorí by mali byť výkonostne na vyššej úrovni než my. Ako sme však videli počas Mayor Cupu v zápase proti poľskej reprezentácii, nie je nemožné Varšavu poraziť. Keď zopakujeme výkon z Prievidze, určite máme šance či už proti Varšave alebo proti Szentendre. Bolo by to veľkým prekvapením, ale o to príjemnejším. Ja som optimista, jednoducho ideme zabojovať v každom zápase o víťazstvo a pobiť sa o jedno z tých 3 postupových miest.

 

Aké by si dal celkové ciele v tejto sezóne z tvojho trénerského pohľadu?

Pravdepodobne môže byť vrcholom našej sezóny už turnaj v Budapešti počas tohto víkendu. Preto jedným z cieľov určite je, aby sme nesklamali na medzinárodnej scéne a ukázali, že aj s týmto omladeným tímom musia naši zahraniční súperi a medzinárodní funkcionári počítať. Nepredáme svoju kožu lacno.

Dlhodobou súťažou počas sezóny bude maďarská liga, kde sme si vybojovali právo účasti v 1.lige. Ako nový tím tejto súťaže si musíme stanoviť základný cieľ, ktorý mávajú všetci nováčikovia aj v iných športoch, a to vyhnúť sa bojom o záchranu v tejto súťaži. Bol by som nesmierne rád, keby sme bojovali o postup do play-off, a preto by bolo pre mňa 4.miesto po základnej časti veľkým úspechom. A následne je play-off nová súťaž, kde nemá nikto nič isté, preto môžeme potrápiť aj najväčších favoritov na maďarský titul.

Samozrejme nemôžem zabudnúť ani na slovenskú ligu, kde budeme brániť svoju neporaziteľnosť na domácej scéne. Jednoznačným cieľom je opäť obhajoba majstrovského titulu. Ustrážiť si neporaziteľnosť proti stále sa zlepšujúcej Nitre bude však náročné. Ale ja verím v silu nášho tímu.

—————

Späť